torsdag 12 september 2019

En av årets bästa filmer!


Hittills i år har jag sett två filmer som fått full pott i min bedömning. Den första var Green Book. Och den  andra har jag precis sett; Flykten från DDR.






Filmen handlar om två östtyska familjer som i hemlighet ägnade sin tid åt att sy och snickra ihop en luftballong i hopp om at försöka fly från diktaturens DDR till friheten i väst.



Och ja, du ser ju på bioaffischen, precis så var den! Makalöst, andlöst spännande. Nagelbitare. Jag satt också som på nålar.



Ojojoj, sååå bra! Jag hade inte kollat nån trailer och inte läst nåt om handlingen innan filmen och har ni inte redan gjort det, så skippa det! Och gå och se filmen fortare än kvickt! Det var pulshöjning deluxe. En spännande inblick i relativ nutidshistoria i ett av våra grannländer. Skrämmande. Och ohyggligt spännande som sagt.


Jag brukar länka till imdb eller till filmtrailer när jag rekommenderar filmer, men det gör jag inte den här gången. Du får lita på mig, se filmen!!




Inga kommentarer: