torsdag 19 december 2013

19 december

(eget kollage med bilder från pinterest.com)

Igår tipsade jag om världens godaste cheesecake. Inser att det kanske inte är det allra smartaste sättet att sälja in ett recept genom att berätta att det bara var jag i familjen som gillade den... Men jag hoppas ni litar på min smak och testar den. Och jag tänker ge familjen ett nytt försök i år, för jag tror att de nog redan var översockrade eller nåt för att uppskatta den.

Idag tipsar jag om helt andra godsaker. De här har jag inte testat, men de ser kul ut. Och enkla, kräver inte ett kilo philadelphiaost för att göra...

Bilderna och inspirationen hittade jag så klart på pinterest.com.





Om man inte är jordgubbskonnässör och endast äter svenska jordgubbar - och om man lyckas hitta jordgubbar överhuvudtaget i juletid - så är detta helkäckt, tycker jag. Och relativt enkelt. Jordgubbar och vispgrädde. Och nåt som passar till ögon. En liten liten bit choklad. Eller strössel eller nåt. 




En annan variant på jordgubbe och tome. Ser ut som chokladkladdkaka, vispgrädde och jordgubbar. Går säkert lika bra med sockerkaka. Ser busenkelt ut. 




Lite mer avancerat kanske, men ändå ganska enkelt. Gör säkert succé hos barnen. Glass, marschmallow, lakrits och chokladknappar. 


Inga kommentarer: