fredag 19 september 2008

Inspiration

Det börjar bli kyligare och det är inte längre lika smidigt att ta sig hemifrån. Inte bara att sätta solhatt på Lillan och sätta henne i vagnen och gå ut. Nu ska det snart på overall, vantar, mössa, varmt på fötterna... Inte nog med att det tar tid att ta på alla kläder - var ska man förvara dem? Hallutrymmen borde egentligen vara dubbelt så stora, så man får rum med allt som hör hemma i en hall. Måste fundera ut hur vi smidigast löser vårt hall- och förvaringsdilemma. Här är en fin hallbild från Carmöbel.

3 kommentarer:

Blåbär och hallon sa...

Ja, nu kommer verkligen säsongen där det krävs grymma förvaringsmöjligheter! Här har vi redan börjat med ullfrotté och fleece.

Vi håller faktiskt just nu på att bygga en förstukvist som förhoppningsvis gör att hallen kommer att svälja mer än den gjort tidigare...

Trevlig helg!
Kram A

Fröken Fräken sa...

Jag har inget barn, men jag tycker att det är nog jobbigt bara att själv behöva klä på mig så mycket när det blir svalare ut...
Kul att du gillade min soffa, det blir fredagsmys i den nu!!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Krokar, krokar, krokar... och en bänk med förvaring under locket fixade till funktion i vår lilla hall.

Det blev ljusrosa tapeter! Inköpet gick smidigt, men det är nu problemet börjar. Jag vill att det ska tapetseras NU, och maken tycker att vi kan vänta ett tag... Vädret imorgon får nog avgöra!