tisdag 9 september 2008

Gammal nog att erkänna

När jag var liten, och Abba var stora, var det inte riktigt tufft att erkänna att man gillade dem. Nu är jag gammal nog att stå för att jag gillar dem! Framför allt sen jag sett Mamma Mia-filmen ikväll. Måste se om jag har någon skiva undanstoppad, för nu ska Lillan och jag dansa till Abba-musik imorgon! Måste ju visa henne hur man sjunger Abba-låtar med en hårborste till mikrofon, som man gjorde i smyg när man var liten...! Mamma Mia, here I go again, my my...la la lalaaa.... UPDATE: Men jag måste bara fråga, hur gammal är Meryl Streep egentligen? Det var inget fel på hennes rollprestation, men jag hade nog valt en något yngre skådespelerska. Jag tolkar handlingen som att hennes rollkaraktär borde vara runt 38-40 och det var väl några år sen Meryl passerade det...? Men en stor eloge till den som valde Julie Walters! Åh, vad jag gillar henne! Hon passade perfekt i den rollen! UPDATE II: 59. Var bara tvungen att googla på henne.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Man kanske skulle köpa sig en samlingsskiva och lära barnen några sånger - kulturarv!

Annars försöker jag bara smälta att vår minsting föll ner för trappan idag. 7 trappsteg, och hon har blåmärken och bulor på hela huvudet... Mitt lilla hjärta! Hon verkar må bra i alla fall.

Jag är fortfarande imponerad av din urtjusiga tvättstuga... Hmmm, måste fräscha upp min(!), det spenderas ju en del tid där som sagt! Kram!