lördag 10 januari 2009

Ordning och reda



Läste för ett tag sedan hos Mamman i huset om vardagens vänner. Saker som underlättar vardagen. Jag har funderat och funderat, och nu har jag kommit på en av mina vardagsvänner som underlättar min tillvaro. Min Dymomaskin!




Perfekt till att märka lådor, burkar, mappar, ja, det mesta. Jag har t o m använt den för att strukturera upp lådorna i frysen. En låda är märkt Kakor & Bröd, en låda Fisk, en låda Grönsaker etc. Perfekt för att få ordning och reda i vardagen! Hrm...jag får nog ta en sväng runt i huset och se om det är något som behövs struktureras... Det var ju faktiskt ett tag sedan jag använde den.



1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra tips! Vi har en sådan men nu inser jag att jag använder den alldeles för sällan! Det måste bli ändring på det!