torsdag 29 januari 2009

Nu har jag gjort det igen

Vet inte för vilken gång i ordningen jag släpat hem två paket jäst i tron att jag ska baka kanelbullar. För att sen nån vecka (läs: månad) senare hitta två knastertorra jästpaket längst in i kylskåpet för att jag glömt bort eller inte hunnit baka de där kanelbullarna.

Nu har jag gjort det igen. I kylskåpet ligger nu två sprillans nya paket jäst och undrar om de ska förvandlas till kanelbullar eller förpassas till soptunnan om ett tag.




Jag är optimist! Nån gång ska jag väl baka de där kanelbullarna... (Tur att jästen inte är så dyr...)

3 kommentarer:

Cajsa sa...

Hehehe...händer mig oxå...jämt! Brukar säga samma som du när jag kastar den gamla jästen i sopan: -tur att den inte var så dyr. Ha en bra dag! Hälsn. Cajsa.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Instämmer helt!

Dock har jag börjat ta mig i kragen lite när det gäller just bullbakning. Det tar inte så fasligt lång tid ifall man bara bakar på en halvliter. Och det är ju så gott...

Hälsningar kanelbullefantasten i norr!

Petra C sa...

haha! Det där känner jag igen. Och det är som du säger... tur att jästen inte är så dyr! :)