onsdag 28 januari 2009

Kryptiska siffror



Vad är detta för kryptiska siffror? Sonen för liten för att få matteläxa. Och det är inte jag som räknat ihop dagens inköp. Det är sonens önskelista! I mars fyller sonen 7 år (jisses!) och han har redan börjat tota ihop en önskelista. Siffrorna är varunummer i Legokatalogen!
Såklart!




UPDATE: Hur mycket lego kan man få plats med i ett hus på 130 kvadrat? Snart vet vi. Jisses, jag blir tokig om det kommer in en legobit till i huset! Maken hade sparat sitt lego sen han var liten och sonen har skapat sig en egen samling som med åren vuxit sig ganska stor. Snart får vi inte plats i huset för allt lego!


4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Det pappret kunde ha legat hemma på vår köksbänk... Men samma siffror!


Hur många legolådor ska han få?

Petra C sa...

Oj! Så det är så vi kommer ha det om några år. Både jag och min man hade lego sparat från när vi var små. Plus att det tillkommit x antal lådor i diverse olika storlekar senaste året till sonens samling :)

Cajsa sa...

Gulligt! De små liven är helt underbara!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vi har samma problem här hemma. Maken har kvar massor med lego ifrån sin barndom, och dessutom har sonen samlat på sig en massa under åren. Jag ångrar såååååå att jag inte har samlat alla beskrivningar i en pärm och varit mer noga med att hålla isär de olika legouppsättningarna. Du har säkert en exemplarisk ordning på detta... ;)