fredag 5 juli 2024

Semesterstart och sommarfrågor

Finns det nån bättre känsla än när man skrivit sitt out of officemeddelande och stänger ner locket på datorn för att gå på semester? Bästa bästa känslan. 

Förresten, apropå out of officemeddelande, erkänner att det var lite frestande att välja nåt av de HÄR... 



Oerhört nöjd med att jag valde att inleda semestern med att göra det här. Unna mig 60 minuters thaimassage. Himmel. Så. Skönt. Gjorde inte riktigt lika ont som förra gången jag var där. 


Men vad passar väl bättre, så här fredagskvällen när semestern precis har börjat, att köra en fredagslista på temat Sommarfrågor


Vad är det längsta du reser i sommar?

Ingen aning, faktiskt. Första sommaren på många år som vi har absolut ingenting inbokat. Samtidigt som det är en sommar jag absolut hade behövt åka iväg nånstans och koppla av... Men man vet aldrig, jag kan absolut packa snabbt om det skulle behövas. 

Hur spenderar du en regnig sommardag?

I soffan framför en krimserie eller framför symaskinen. Eller så går jag ut i växthuset och vilar i dagbädden och njuter av regnet mot rutorna.

Blir det nån spontan utflykt?

Det hoppas jag verkligen! Gärna nån spontant resa också... 

Vad är något du vill göra i sommar?

Njuta, koppla av, ladda batterierna, bli dagvill, sola, resa, sy, läsa, lyssna på Sommarpratarna, spela minigolf, fika, grilla...

Har du något smultronställe där du är nu?

Det HÄR är ett smultronställe. 





Det här är ett annat smultronställe. Dagbädden i mitt växthus. När vi dragit ut den till en dubbelsäng och bäddat för natten där... 



2 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Vore kul att få något annorlunda autosvar någongång :) Önskar dig en skön start på semestern.

Nilla Tankebubblor sa...

Vilka härliga sommarplaner! Bli dagvill... och så ditt mysiga växthus! Allt låter bra. Hoppas att du sommar blir jätteskön. Trevlig semester.