torsdag 18 juli 2024

Det här med hemester var ingen bra idé...

eller dålig tajming. Nu har jag haft en och en halv veckas semester och varje vardag med start 7 på morgonen, fram till strax efter 16 har stora grävmaskiner fört vansinnigt oväsen precis utanför vår trädgård. Igår fick jag nästan panik. Efter en galen jobbvår är jag grymt ljudöverkänslig, så tajmingen är inte helt lyckad. 

Trodde inte det kunde bli värre, men igår kväll vid åttatiden satte oväsendet igång igen. Fast denna gången från grannen bredvid som totalrenoverar sitt hus och som tyckte det var en bra idé att sätta igång att slipa cementgolv vid åtta på kvällen... 



Ännu sämre tajming att min väckarklocka stod på 03:00 imorse... 



2 kommentarer:

Matilda sa...

Nej sån otur! Det låter som att du behöver unna dig en övernattning (eller fler) på ett hotell (kanske på "hemmaplan")

Anna i Portugal sa...

Kanske en resa på gång då om du behöver gå upp mitt i natten tänker jag :)