tisdag 13 september 2022

Bröllopspralin






Vi var ju på bröllop för en vecka sen. Var det verkligen bara en vecka sen? Känns längre sen... Nåja, det var ett fantastiskt bröllop och förutom brudens ljuvliga klänning var det en fröjd att spana in alla bröllopsgästers klänningar. Och väskor. Det här var min väska.


Som jag av en slump sprang över i en second hand butik en vecka före bröllopet. För en dryg halv hundring hängde den där. Och talade till mig. Och matchade min klänning alldeles perfekt. Klänningen förtjänar ett eget inlägg. Det kommer. Fast, det var ingen klänning, om man inte kan kalla blus och kjol i likadant tyg för en tvådelad klänning? Men, den kommer i ett eget inlägg. 






Som en liten pralin. 

Nu hoppas jag på fler tillfällen för att få lufta den. 




Inga kommentarer: