onsdag 2 mars 2022

In i dimman med VM-fotbollsmusik, italiensk textpreferens och förträfflig svensk version av dansk pepplåt


"Hade de sjungit på italienska så hade det gått bättre" 


Jag väljer att citera Oscar Zias pappa i min recension av fjärde mellodeltävlingen. Och det bevisades ju i sändningen, de gamla låtar som man fick ett italienskt smakprov på i lördags var ju kalasbra! Det kan jag tyvärr inte säga om låtarna som tävlade i deltävlingen... Nej, om jag måste välja en favorit så väljer jag VM-fotbollslåten. What? undrar ni. Vaddå VM-fotbollslåt? Jomen, den HÄR lät så precis som en sån! Förresten skulle titeln på den kunna beteckna känslan av hela fjärdedeltävlingsavsnittet...

Förlåt, men jag dissar med kärlek. Inte med elakhet.

Apropå kärlek... Farah är fortfarande min största girl crusch och bäst i lördags och bäst hittills av alla åretsmellouppträdanden var ju att Oscar hade den goda smaken att göra en alldeles förträfflig version av min allra bästa pepplåt!






💓💓💓💓💓


Full pott på den! 



Inga kommentarer: