lördag 12 mars 2022

Dags att tänka på refrängen

 




stod det i dagens morgontidning. Jamenvisst, det är ju final i mellon ikväll. Jisses vad veckan rusat. Veckorna rusar. 

Har städat hela dagen och haft alla mellolåterna på spotify i högtalarna och kan nu konstatera att vissa låtar som jag fullständigt dissade i deltävlingarna - och som uppenbarligen fler än jag dissade, eftersom de inte tog sig till final - nu faktiskt är överraskande lyssningsbara. 

Den HÄR gillar jag nu, men inte då. 

Den HÄR visade sig vara riktigt bra städmusik.

Och den HÄR är ju värsta peppmusiken! Lyssnas bäst på hög volym. Om och om igen. 


Vad jag tror ikväll? Jag vågar inte tro, men jag kan ju hoppas. HÄR är min vinnare. 


Orkar du inte trycka på länkarna? Ok, jag ska underlätta för dig. Jag dissade Lancelots låt när han tävlade, men nu tycker jag den är riktigt bra. Likadant Omars låt, som liksom Alvaros låt är perfekta att lyssna på när man städar. Men allra peppigast är ju Medinas fotbollslåt! 

Min vinnare ikväll är 






och övriga fyra som jag tycker borde hamna på topp fem, utan inbördes rangordning, är Anders Bagge, Liamo, Faith och Medina. Eller jag lägger till en sjätte, Cazzi Opeia är också ganska bra. 

Längst ner på min lista sätter jag Robin, Anna och Klara. De låtarna tilltalar mig inte alls. 


Håller tummar för bra mellanaktsunderhållning.