lördag 25 maj 2019

Snabba projekt och sega projekt


Vissa saker går väldigt snabbt från tanke till handling. Andra tar lite längre tid. Jag har två färska exempel på bägge varianterna. 



Förrförra helgen fick jag en vild trädgårdsidé när jag satt i trädgården och åt frukost. Några timmar senare hade vi köpt hem materialet. Och sen har vi snickrat, målat och fyllt med jord. Och lurat grannarna lite grann.






Kan tänkas att jag lurade grannarna att vi skulle sätta potatis i dem...









Men det var ju såna här jag skulle plantera! Stammad benved. Och nånting till, men så långt har tankeverksamheten inte hunnit än.






En början. Får fylla på med mer växter, så fort jag kommit på vilka...



Jaha, det var exemplet på snabbt från tanke till handling. Men tanken stannade som sagt där lite halvvägs, eftersom jag inte tänkt färdigt om innehållet. Vi släpper det och går till det andra exemplet. Lååång tid mellan tanke och handling. Typ 25 år. När vi bodde i lägenhet i grannstaden och var hundägare. 



Varje hundpromenad gick förbi en gigansk och väldoftande vit rosbuske. Och jag sa varje gång jag gick förbi den att den dag vi flyttar till hus ska jag ha vita rosor! Och en hammock. Nu gick vi väl inte förbi nån hammock på vår hundpromenad direkt, men hammock ville jag ha. Och vita rosor!



En hammock har jag haft i fem år nu och jag älskar den. Vita rosor har jag haft i typ fem timmar. 







25 år tog det att hitta rätt plats att plantera. Om det nu är rätt, vi får se om den trivs där.





JAG trivs med att den är där i alla fall.
Vita Schneewittchen blev det. Doftar himmelskt när de står i blom.




Inga kommentarer: