torsdag 16 maj 2019

Biobesökt




Har ni varit på bio på sistone? Jag har lyckats klämma in två biobesök på kort tid. Den ena för att jag verkligen ville se den, den andra för att jag blev bjuden av en kompis och inte hade hjärta att tacka nej till en film som jag inte frivilligt valt att se...  Och faktiskt, om jag inte hade blivit bjuden så hade jag nog inte suttit kvar och sett hela filmen... Men jag ville inte vara otrevlig/otacksam, så jag satt kvar. Men den var bra. Alldeles för ekivok för min smak, men ruskigt obehaglig. Och ibland kan ju faktiskt ruskigt obehagliga filmer vara bra. Den andra var varken ekivok eller ruskig. Bara bra. Skådespelarinsatser, miljö, story. Och gemensamt för bägge filmerna var fantastiska kvinnliga huvudroller; Judi Dench, Sophie Cookson och Trine Dyrholm


HÄR och HÄR híttar du trailers på bägge filmerna. Se själv och bilda dig din egen uppfattning. 



Far och dotter hälsar att de rekommenderar den HÄR filmen. 

Själv är jag fortfarande förundrad över hon som förut bara gillade prinsessfilmer, numera gillar allt från Harry Potter till Star Wars till Avengers... Filmer jag själv aldrig förstått mig på. Och nej, jag har inte sett ett enda avsnitt av Game of Thrones.




Inga kommentarer: