onsdag 5 september 2018

Två i en - fyndat och motionerat







Kontoret jag numera utgår från ligger farligt nära en stor secondhandbutik. Igår kunde jag inte låta bli att ta en sväng in om för att kolla läget. Och naturligtvis fyndade jag. Och inga små fynd, precis. 







Två stora zinkkrukor och en lite mindre, men ändå stor.



Väger inte så mycket. Men lite otympligt. Att transportera hem. Men ändå helt ok, tänkte jag. Som så klart inte hade bilen med, utan skulle ta tåget hem.






Fast så hittade jag den här. Stor superfin trälåda på hjul. Perfekt att plantera i. Såg framför mig den perfekta platsen, när vårt trädgårdsprojekt är klart.






Men alltså, ni ser ju storleken. Inte så liten och inte så lätt. Visserligen på hjul, men inte möjlig att dra genom halva stan på väg till tågstationen.






Ni kan tro att jag tvekade. Lite för att det kanske inte skulle passa där jag tänkt mig, men mest för att den skulle vara meckig att forsla hem.  Men till slut bestämde jag mig. Nackdelen med att handla på secondhand. Man måste slå till direkt. Det går ju inte att lämna kvar och sova på saken och komma tillbaka och tro att det finns kvar. När det bara finns ett exemplar av nåt. 



Men med fem dagars (eller var det sju?) bytesrätt slog jag ändå till. Skulle den inte passa där jag tänkt mig den, kunde jag ju alltid lämna tillbaka den. Men i så fall tillbakaforslad i bilen och inte på tåget...






Puh. Var tvungen att pausa ett par gånger på väg till stationen. Det var inte bara tungt. Det var varmt. Riktigt varmt. 






Krävde inte bara vilopaus utan även vätskepaus. 







Framme på stationen. 



Idag har jag träningsvärk i armarna, men jag slipper åka tillbaka till butiken. Den blir nämligen perfekt där jag tänkt mig den. Fast först ska den få en makeover. Fortsättning följer.




Inga kommentarer: