torsdag 20 september 2018

Att ta det med en nypa salt

Hade lite godissug tidigare idag och testade den här lakritssorten. När jag var liten hette den Käck. Numera Kick. Och när jag var liten fanns inte den här varianten som är "kryddad" med havssalt. Men alltså hur god? Suuuupergod! 


Det är nåt visst med havssalt. Eller flingsalt. För visst är det samma sak? För mig är det så i alla fall! Det är gott i mat och det är gott i kakor och det är gott tillsammans med choklad. Och tydligen också tillsammans med lakrits. 


När vi ändå är inne på godsaker som innehåller salt, kan vi väl ta mina andra favoriter också. 



Marabou salta mandlar. Lagom salt. Och mandel är alltid gott. Mmm....

Marabou saltlakrits. Om jag är riktigt sugen på salt så är den perfekt, eftersom saltsmaken är ganska intensiv.  Gott tillsammans med iskall cola zero. Mmmm...


Och så den absoluta favoriten just nu. Ätes helst kylskåpskall:


Marabou Peanut Caramel! 


Mmmm... Men Gud så sugen jag blev nu! Är det inte lördag snart?



Inga kommentarer: