söndag 16 september 2018

Just när jag trodde jag var färdig...






Tredje helgen på rad och äntligen är vi klara. Eller vi kommer bli det, för det sista arbetet kommer vi göra senare idag. Men alltså, igår. När sista skruven var iskruvad och jag målat sista lagret färg. Jag hann precis stänga målarburken och gå in och precis då öppnade himlen sig och det vräkte ner regn! 


Nu var det inte så att färgen rann av och kladdade marken. Tackålov. Men regnet gjorde så att färgen blev alldeles randig. Imorse var det bara att plocka fram målarburk och målarpenslar och måla över allt igen. Passade samtidigt på att ge bordet en ny omgång färg när jag ändå var igång. 


Nu återstår det att skruva fast en sista nymålad regel som vi missat och bortplockning av material och plantering av ett gäng murgröneplantor. 


Puh... Har ytterligare ett trädgårdsprojekt i åtanke, men just idag känns det så där lagom frestande... 


Fortsättning följer.



Inga kommentarer: