söndag 30 september 2018

Att hitta hem


Har ni varit med om att komma in i ett främmande rum och känna att "här vill jag bo!" Man känner sig hemma. Som att man inte vill lämna rummet. Det hände mig häromdagen. Eller inte bara mig, maken blev lika förtjust som jag. I ett av rummen på stora blågula varuhuset. 



Vi hade lika svårt att slita oss därifrån, så jag var bara tvungen att plocka fram mobilen och fotografera ur alla vinklar.







Färgerna. Det var ett sånt lugn i rummet.






Gillar tavelväggen, även om motiven kanske inte tilltalade mig. Intressant att observera att det nog inte är jättemycket traditionell feng shui i rummet och den här bilden --- en klocka, spegel och massa tavlor det första du ser när du vaknar, en gigantisk kaktus vid fotänden, och...





... skrivbord i sovrummet. 






Men ändå tyckte både maken och jag att det var ett sånt lugn i rummet och vi hade säkert trivts jättebra där.







Läckert anslutande badrum. Kolla så käckt med inbyggt skåp i väggen!







Det här tilltalade herrn i familjen, kan ni tro. Jag erkänner. Mig också.







Fast tavelmotiven, som sagt, de gillade jag inte. 






Snyggt.






Glasskåpet! 💜






Åh... Bortsett kaktusen då.







Den här boken låg i rummet. Och ja, jag kände mig sannerligen som hemma!






Och här hemma ligger jag i sängen funderar på om vi kanske skulle måla om sovrummet i nån mörkare nyans.




Inga kommentarer: