fredag 4 maj 2018

Torsdagens tallrikar


Gårdagen var en lite annorlunda dag än mina vanliga vardagar. Så skönt med lite omväxling och miljöombyte... Jobbmässigt. Matmässigt var det också en lite annorlunda dag. Låt oss titta.






Dagen började med ett frukostmöte med en konsultkollega som befinner sig på uppdrag på annat företag än jag. Bästa starten på dagen. Händer inte ofta, men oj så energigivande.  Det var frukosten också. 


Strax före lunch satte jag mig på tåget och åkte upp till Älmhult, där jag tillbringat 3 år av mitt pendlande jobbliv, men lämnade för nästan exakt ett år sen. 


Märklig känsla att vara tillbaka. Nästan som att komma tillbaka till sina barndomsmarker... Ja, Älmhult som samhälle ligger mig varmt om hjärtat.  Nu hade jag inte tid att träffa mina forna Älmhultkollegor, men jag såg så klart till att hinna med en sak som saknat sen jag lämnade det småländska samhället.






Favoritlunchen! Jag åt det inte så ofta, men när jag åt det var det alltid en höjdare.






Godaste kebabtallriken ever! Den hittar du på Torggrillen i Älmhult.



Efter intensivt jobbmöte på eftermiddagen kastade jag mig på tåget igen och begav mig söderöver. För avslutning på en kurs jag gått hela våren. 







Och har man sommaravslutning på en kurs så vankas det så klart tårta!



Det var gårdagens tallriksmodell det. Frukost, lunch och tårta. Det fick inte plats med mer mat än så. Men gott nog. 




Inga kommentarer: