tisdag 15 maj 2018

Nice - Beach 2018



I långhelgen som gick hann vi med både ett och två besök på stranden. Det var säsongspremiär på svensk strand. Men strandsäsongen inledde vi redan för nån vecka sen när vi var i Nice. 






Här kommer ett bildregn.










Franska Rivieran. Cote D´azur. Medelhalvet.



Ljuvligt. Men väldigt mycket kallare i vattnet än det ser ut att vara. Intygar maken, som trots kylan hann med tre dopp! 






Bildbevis!







Själv höll jag mig här. På den för tillfället inköpta strandmadrassen på den vackra men knögliga stenstranden.








Så vackert. Jag ville fylla resväskan!






Tre dopp skrev jag ju.






Medan jag fortsatte bevaka badandet och lufta mina vita ben. Syns inte på bilden att jag veckan före avresa hade preppat dem med brun-utan-sol..,






Som sagt.






Det var kallt i vattnet, men desto varmare i luften. Krävde vätskepåfyllning.









Franska Rivieran var det ja.


Förresten, innan vi lämnar den, minns ni stenarna? Och min önskan om att fylla resväskan med släta fina grå stenar? 







Det var sååå frestande. Men jag nöjde mig med den här. Så fin med ett vitt streck mitt i. Men alltså som jag hade velat fylla en resväska med fler... 





Inga kommentarer: