lördag 6 januari 2018

Elva månader kvar...







6 januari och idag åkte julen ut. Känns rekordtidigt. Efter en rekordkort jul. Eller nej, julen har varit lång men julLEDIGHETEN var kort. Alldeles för kort. Jag älskar att vara ledig hemma i min julbubbla. Men nu är det över. Julgran och julpynt har åkt ut idag. Julbelysningen får dock hänga kvar en vecka till. Nån måtta får det vara. Det går inte att ta bort allt på en gång. 








Jag var egentligen inte riktigt redo för att slänga ut granen men den såg oroväckande hängig ut. Inte ett barr hade lossnat, men ni ser ju. Grenarna hänger neråt. 

Var rädd att kulorna plötsligt skulle glida av grenarna.








Mina fina kulor. En blandning av ärvda, loppisfynd och reafynd. 








Minns ni att jag ville ha en personlig gran? Snacka om personlig... Snedare gran får man väl leta efter. Men fin ändå. 








Ser ni så lite barr det blev? Märkligt. Men tacknämligt.








Är det detta man kallar julbord? haha...



Så. Nu är julen 2017 undanplockad. Om elva månader plockar vi fram julen 2018. Lär gå fortare än fort. Som vanligt. 



Inga kommentarer: