fredag 16 juni 2017

Sommarlooooov!!!







Flaggan i topp för sommarlooooov!!!



Detta konstiga varannandagsväder vi har. Och har haft de senaste veckorna. Extremt varma och soliga dagar varvat med regn och blåst och kyla. Men vilken tur vi hade igår, när det var skolavslutning. Till ljusblå himmel och strålande sol. Och kom det nån vind, så var den varm.



Underbart!



Skolavslutningar är fulla av traditioner och igår fick vi äntligen återuppleva en gammal sommarlovstradition som jag saknat sen jag själv gick i skolan. Den klassiska skolavslutningspsalmen Den blomstertid nu kommer stod nämligen aldrig på musikagendan på barnens gamla skola. Men här sjöngs både den och en hel drös andra sommarlåtar som åtminstone jag förknippar med sommarlov. Ljuvligt! Och avslutningen hölls utomhus med sång och tal och flaggviftande.



Apropå skolavslutningstraditioner. Naturligtvis tog jag foton på barnen på väg till avslutningsfirandet:








Men alltså, kolla! En liten och en stor. Eller en kort och en lååååång. En som slutar trean och en som slutar åttan. Varje dag märks att tiden går och barnen blir större, men det blir extra tydligt vid skolavslutningsdags när man tittar på de här bilderna... När sonen slutar nian nästa år ska jag göra ett kollage från alla tio åren, från F-klass till 9. Jag behöver bara ladda lite mentalt inför det först... 








Laddat, det har de här två gjort länge. Laddat inför sommar och ledighet och sommarlov. 








Äntligen!



Själv fortsätter maken och jag att harva ladda en vecka till, tills vi kan skrika Semeeeeeester!!!




Inga kommentarer: