onsdag 7 juni 2017

När jag köpte grisen i säcken








Vi har ju en lång och kall vår bakom oss.  Väderleksrapporterna såg lovande ut inför just den helg sonen skulle konfirmeras och vi hoppades på att kunna sitta utomhus. 



Men.



Alla mina krukor var tomma och jag ville så klart ha lite piff i trädgården när vi skulle ha trädgårdsbjudning. På väg hem från jobb kvällen före susade jag förbi en blomsteraffär som sålde papperspåsar med "blomstermix" för några tior. Det stod ingenting om vilken sorts blommor det var i påsarna, men de var ju gröna. Och jag tänkte att det spelar ingen roll vilka växter eller färger det är, de kommer ändå inte blomma innan konfirmationen och de gröna bladen skulle i alla fall fylla ut krukorna. Och så var de billiga...



Jag köpte alltså grisen i säcken en påse blomstermix.









Och titta! Vilka fina blommor det blev!








Fyra växter, två av varje sort var det i påsen. Och två var såna här fantastiskt fina penséer/violer (?) De andra som står i de runda krukorna har jag ingen aning om vad det är, och inte är de särskilt piffiga.








Men vad spelar det för roll när de andra två var så här fina? 




Inga kommentarer: