fredag 9 juni 2017

Att offra sig för konsten








Om man äter rejäl frukost kan man skippa lunchen och hinna med en snabb kulturaktivitet på lunchen. Jodå, på 20 minuter hinner man mycket. Om man ändå befinner sig i krokarna.




















Alltså, det här kan vara den optimala tavelväggen. Balansen mellan tavlorna. Så inspirerande!








Lite udda text, men läckert ändå. På nåt sätt.








Och framför den här väggen dog jag lite.








Så många superfina tavlor!








Får nästan gå dit igen och tillbringa mer tid att verkligen titta i detalj på alla tavlorna.








Sen fanns det andra verk som var lite mer... färgstarka. I ordets alla bemärkelser.








Och lite läskiga.








Här inne fanns en helt fascinerande installation. Galen.








Apropå galen...









Jomenvisst.








Det här verket fick mig att tänka på det HÄR








Så glad jag hade möjligheten och att jag tog mig tiden. 20 minuters kultur. Mitt på en arbetsdag.




Inga kommentarer: