torsdag 29 juni 2017

Positivt tänkande och bästa födelsedagsfrukosten







Min vana trogen väljer jag alltid att lyfta det positiva när det händer nåt som är tråkigt eller som man inte planerat. Jag har tränat mig själv att tänka positivt. Det är inte lönt att lägga energi på sånt som man inte kan påverka och när det är över är det bara att släppa det. Livet blir så mycket lättare om man istället väljer att se nåt positivt i en situation som inte riktigt blir som man tänkt. 



Under hela vår tågresa, som gjorde att vi får en dag mindre i huset, tänkte jag "när semestern är över och vi tänker tillbaka på detta, kommer vi skratta åt det. Det blir en kul historia".



Och så tänker jag så här:



Det var nog meningen att vi skulle bli försenade med tåget och att vi skulle få en hotellövernattning natten till min födelsedag.








För bättre födelsedagsfrukost än det här kunde jag inte få. 
Underbart!




Inga kommentarer: