måndag 3 april 2017

Bättre sent än aldrig...



De senaste somrarna har jag funderat på att sy nya kuddfodral till dynor och kuddar i trädgårdssoffan. Men det har inte blivit av. Känts som ett jätteprojekt... Men så i somras bestämde jag mig. Jag skulle sy och jag skulle göra det som ett vinterprojekt. Jag hade ju hela vintern på mig. Jag skulle kunna sy en kudde eller dyna i taget utan att stressa.



Och nu är det dags att sätta ut utemöblerna. Tror ni att jag sytt några dynor och kuddar under vintern? 







Haha. Nope! Så klart inte! 



Nu laddar jag. Bara att räkna ut tygåtgången är nog den största utmaningen... Men jag har i alla fall ritat mönsterdelarna och provsytt en dyna av ett gammalt lakan. 



Nu står det tygjakt på agendan under veckan. Och jakt på tid och energi att sätta igång projektet på riktigt... 



Men men, jag brukar jobba bäst under tidspress, så jag har hopp.







Gamla bilder, gamla dynor.



Inga kommentarer: