lördag 14 januari 2017

Lördagsgodis, I


Lördag betyder lördagsgodis.  För hon skulle kunna äta godis dygnet runt varje dag i veckan. Då är det bra att ha struktur och ha lördagsgodis.



Idag hade hon inte alls lust att själv följa med och välja ut godis, eftersom jag hade lite andra handlingsärenden samtidigt, och det är ju döööötrist att följa med på. Istället fick jag med mig en handlelista. Eller ska jag säga beställningslista. 


Den såg ut så här:






Mamman, som jobbar med kommunikation, blev väldigt nöjd med den väldigt pedagogiska beställningen. Både ord och bild, så det inte finns risk för missuppfattningar. OCH antal, som en riktig beställningslista. 

Perfekt!






Ska vi se om jag lyckades få till det?






Jodå.


Funderar på om jag ska vara lika pedagogisk nästa gång jag skickar maken till mataffären... Hehe.



Inga kommentarer: