torsdag 12 januari 2017

Inled mig icke i frestelse


Jag är ingen stor fantast av semlor, men de senaste årens varianter av den klassiska semlan har gjort mig nyfiken. Jag har ännu inte testat semmelwrappen som kom för nåt år sen, men ifjol testade jag semmelkladdkaka. Och ja, den var helt ok. Eller rättare sagt, den var godare än en klassisk semla. 


Men så igår när jag scrollade igenom mitt flöde på instagram hittade jag den här bilden:






Titta noga. Ser du vad det är? En donut-semla! Jag dör! Den måste jag bara testa, även om det gör att jag måste leva på salladsblad resten av veckan för att den är en kalori- och sockerbomb. 


Bilden hittade jag på @alltommat på instagram. Och jag dregglar fortfarande.


Semmelkladdkakan jag testade ifjol hittar du förresten HÄR.



Inga kommentarer: