tisdag 24 januari 2017

Frestande arga musslor



Följer Jamie Oliver på instagram här: @jamieoliver  och hittade ett filmklipp på en rätt som jag nog kommer att testa i helgen. Ser farligt gott ut. 






Arga musslor med pasta!






Koka spagetti






Skiva vitlök






Strimla chili på längden






Olivolja i en stekpanna






Fräs vitlöken och chilin tillsammans med färsk rosmarin






Låt fräsa en stund






Finriv citronskal ner i stekpannan






Häll i blåmusslor






Och lite vitt vin






Pressa ner plommontomater






Rör om och låt bli varmt under lock






När musslorna är klara, häller du över den färdigkokta spagettin i stekpannan






Blanda runt och lite olivolja på det






Servera! 

Tänkte skriva "och njut!" men det avvaktar jag med tills jag testat receptet. Jag lovar att jag återkommer.



Puh. Nu ska jag först vila lite efter mecket att göra skärmklipp av filmen...



Inga kommentarer: