söndag 25 januari 2015

Min egen lilla Anna

Igår var Loppan på Frostkalas och på sig hade hon klänningen jag kämpat med de två senaste helgerna.
Eller kämpat med var kanske att ta i, det tog bara lite tid. Men det var himla kul att sätta sig vid symaskinen och knåpa ihop en Anna-klänning.

Ivrigt påhejad av Loppan, som var en mycket bestämd beställare.
Och lite otålig, för det där att prova en fållad halvfärdig klänning ett antal gånger var visst inte så kul.




Men resultatet blev hon nöjd med.





Vad tycks? Min alldeles egna fria tolkning av Anna-klänningen.

 


Som sagt, beställaren var väldigt nöjd.




Även om hon ser lite allvarsam



 
och tveksam ut på bilderna.
Men jag lovar, hon var nöjd och jag gissar lite stolt över att få berätta att mamma hade sytt klänningen.

Och mamman var också både nöjd och stolt.
Och vansinnigt nällad att fortsätta sy. Nu när symaskinen är uppvärmd.


Inga kommentarer: