lördag 3 januari 2015

Empirisk filmstudie



Sonen och jag var på bio idag. Filmen var väl ingen oscarskandidat direkt, men helt ok. 

Men det som förundrade mig, och som förundrat mig de senaste gångerna när jag varit på bio är hur folk uppför sig i biosalongen. Att det är väldigt många som nog tror att de sitter hemma i tvsoffan och att det är helt ok att prata högt och kommentera filmen. Under tiden man tittar på filmen. 

Och vet ni? Vilken åldersgrupp tror ni gör detta mest? Ja inte är det barn eller ungdomar. 60-plussare!  Idag hade jag för jag vet inte vilken gång i ordningen ett pratglatt 60-plussgäng bakom mig i salongen.  Och det pratades och kommenterades hej vilt under filmen. 

Jag får kanske välja filmer som drar yngre, mer tystlåten, publik i fortsättningen... Eller så får jag välja textade filmer så jag inte missar nåt i oväsendet...



Inga kommentarer: