tisdag 30 december 2014

Gradvis göra sig presentabel igen



Långkalsonger och raggsockor.
Pyjamas och morgonrock.

Julklädseln nummer ett.
Ja förutom på julafton då, förståss. Jag tar inte emot gäster i långkalsonger och raggsockor. Eller pyjamas och morgonrock. Åtminstone inte om jag vet att de ska komma...




Men imorgon är det visst nyårsafton. Redan?! 
Jag är inte beredd att släppa taget om året som bara svischat förbi och jag tycker faktiskt att julen också svischat förbi. Trots att jag varit ledig och gått i långkalsonger och raggsockor. Eller pyjamas och morgonrock.

För att inte chocka mig själv - och omgivningen - och för att gradvis vänja mig vid att vara "klädd" igen, inför morgondagen, fick långkalsongerna ligga och jeansen åka på idag. Fast även om jag inte haft behov av att vänja mig vid att inte ha långkalsonger pga nyårsfirande, så hade jag inte behövt dem för väderlekens skull idag. All snö är - tyvärr - borta och nu är termometern på plusgrader igen.




Ingen snö i sikte längre, där utanför fönstret.


Inga kommentarer: