måndag 22 december 2014

Grå jul?

Snart, snart julafton och det regnar fortfarande.
Men jag tänker som IKEA-reklamen, "det blir jul ändå".
Och det blir det ju. Det blir julmat och julklappar och julledigt, oavsett om det regnar eller snöar eller vilket väder det än blir.


  • Man blir lite blöt när man transporterar sig på väl till julfirande. Ja, men man torkar väl när man kommer inomhus.
  • Man kan inte tända marschaller i trädgården. Ja, men då får man väl kompensera med ljus inomhus.
  • Man kan inte åka pulka. Nej, men det hade man kanske ändå inte hunnit med, åtminstone inte på julafton.

Man slipper saltränder på skorna.
Man slipper fylla hallen med tidningspapper för att ta hand om snöslaskiga vinterkängor.
Man slipper köra på snöhala vägar.
Man slipper riska bli insnöad, missa kollektivtransport, förseningar eller vad som nu kan hända.

Ja, som sagt. Det blir jul ändå.
Kanske inte en vit, men en grå.
Vi kör på grå jul inomhus också.
Här kommer ett bildregn som jag roade mig med imorse när endast mamman var vaken.

























Lite lite rött.
Känner jag mig själv rätt, så smygs det nog in lite mer rött inför julafton.




Men tills dess kör vi grått. Vitt. Och lite glitter.


Inga kommentarer: