onsdag 1 maj 2024

Sköna maj välkommen!





En ledig dag mitt i veckan (hallelulja vad jag behövde det!) och termometern visade mer än 20 grader. Det var bara att dra på sig shorts och packa utflyktsväskan. 






Äntligen dags att lufta sommarväskan jag loppisfyndade i höstas. 






Första anhalten var här. Känns det igen? Har skrivit om tidigare besök där







Räkmackan har jag skrivit om förut. Just idag var den extra god. 






Precis som rabarbercheeseckaen och krusbärspajen med krusbärskompott och grädde. Oj oj oj, så gott. Och oj oj oj så mätta vi blev. 





När vi njutit av sol och god mat några timmar begav vi oss till nästa anhalt. Lerhamn.









Maken dristade sig till ett iskallt dopp i havet och jag nöjde mig med att njuta sol i horisontalläge någon timme. Ljuvligt. Alldeles overkligt magiskt ljuvligt. 


Första maj. Det var inte en vårdag. Det var en sommardag! Gissa om vi fick mersmak...

 

Inga kommentarer: