söndag 10 oktober 2021

Hädanefter låter jag bilen stå kvar hemma...

 




Ungefär så här känner jag mig just nu. Inte fast i en tutande bilkö, snarare att jag skulle vilja hänga mig på tutan i ren frustration. 


Just hemkommen från en snabb matshopping i en av min lilla stads två stora matbutiker. Innan jag gav mig iväg funderade jag på om jag skulle promenera till den butiken jag i nio av tio fall i vanliga fall handlar i. Men så ångrade jag mig och tog bilen och valde den andra matbutiken. 


Gissa om jag ångrar det nu. Vad hände? Jo, när jag färdigshoppad kommer ut till bilen ser jag en lång repa på förardörren! Jag, som medvetet parkerat, vilket jag alltid gör, på en p-plats där nån annan bil inte kan riskera slå upp dörren mot min bil. Istället har någon gått förbi min bil och blivit frestad att dra en nyckel eller nåt längs min förardörr!!





Vet inte om jag är mest arg eller mest ledsen. Så. Jäkla. Onödigt! 
Gissa om jag retar mig på att jag valde att handla i just den butiken idag och att jag valde att ta bilen när jag tvekade om jag skulle köra eller gå... 


Suck. Fortsättning följer. Hashtag sernipengarnaflygaförbi. 



Inga kommentarer: