onsdag 27 maj 2020

Höjdpunkter i vardagen





Så är jag snart halvvägs igenom elva veckors hemmakarantän från kontoret. Elva veckor! Nästan två och en halv månad. Jisses... Status? Jobbmässigt funkar det kalas. Jag gör allt jag skulle ha gjort på kontoret och mer därtill. Eller kanske inte mer därtill, men i alla fall mycket mer effektivt. Som jag tidigare berättat, så är mötena supereffektiva när vi kör dem online. Och jag slipper högljudda kollegor. Sonen som har gymnasieutbildning hemifrån är inte lika högljudd... 


Att slippa transportera sig två timmar om dagen är ljuvligt. Men vissa dagar är jag så trött efter en hel dag framför skärmen med uppmärksamhet på onlinemöten att jag inte orkar mer än att förflytta mig från datorn till soffan... Nån som känner igen sig? Har googlat - så klart - och det är ingen konstig eller ovanlig reaktion på påtvingat hemmaarbete. Men ändå... 


Nåja. Tack å lov så ser jag till att utnyttja en av de största fördelarna med att jobba hemifrån. Här kommer ett bildregn. Från mina magiska lunchpromenader! 









 



De dagar då jag är så trött av en hel dags sittande framför datorskärmen är jag åtminstone supernöjd med att jag unnat mig lunchpromenad i sån här miljö! 



Inga kommentarer: