fredag 15 maj 2020

En egen Mandrake 💗





Minns ni att jag plöjde mig igenom alla Ă„tta Harry Potterfilmerna i vintras innan vi Ă„kte till London? Förresten, jag har ju massor av bilder att visa ifrĂ„n den resan! Det har jag inte gjort Ă€n. Det kommer! Men tillbaka till Harry Potterfilmerna. Av alla konstiga figurer sĂ„ fick jag en favorit. Mandrakes. VĂ€xterna med mĂ€nskliga rötter. AlltsĂ„ sĂ„Ă„Ă„ söta. 



Kolla hĂ€r vad jag hittade idag nĂ€r jag var i ett byggvaruhus för att titta pĂ„ köksflĂ€ktar; 







Men alltsÄ ser ni!






En citronfikus som ser ut precis som en Mandrake! 
Jag blev nĂ€stan tĂ„rögd nĂ€r jag hittade den. 






SĂ„klart fick den följa med hem. Till det facilia priset av 69 kronor. Jag erkĂ€nner, jag hade nog köpt den Ă€ven om den kostat dubbelt, eller tredubbelt sĂ„ mycket. SĂ„Ă„Ă„Ă„ söt! Min egen lilla Mandrake. 💗








Inga kommentarer: