tisdag 27 augusti 2019

Vardagsbetraktelse




Handlar ni mat i fysik mataffär? Eller är ni moderna och beställer hem matkassar till dörren? Om ni handlar i butik, blippar ni maten? Det gör jag. Så himla smidigt. Men, visst är det väl fler än jag som konstaterat att de gånger man fastnar i kontroll är det antingen a) när man har extremt bråttom eller b) när man storhandlat och har kundvagnen full. Eller ännu värre c) bägge ovanstående alternativen. 


Det sistnämnda hände mig häromdagen. Hade handlat rejält och gick med min kundvagn full för att lämna tillbaka blipparen och dra mitt betalkort. Men. Då fastnade jag i maskinen för komplett kontroll. Dvs måste gå till en kassa och plocka upp all mat och köra det igenom bandet i en "vanlig" kassa. Eller rättare sagt, först var det en enkel kontroll, där en expedit kom och kontrollblippade några av varorna direkt från min kundvagn. Men så var det nån vara "som såg konstig ut" i hennes kontrollblippning, och jag fick gå till en kassa och lasta upp all shopping. Och så klart packa om den igen, när det gått igenom kassabandet. 


Och vad händer då? Jo, det visade sig att det var inget konstigt, alla varor var korrekt blippade. "En bugg i systemet, händer ibland". 


Mähhh... 


Men jag gick ifrån butiken imponerad över hur butiken hanterade det. Medan jag stod och packade ner alla varor igen, gick expediten iväg för att komma tillbaka med två chokladkakor och en ursäkt. Det kallar jag service! Och välwillya. Hehe... 




(bildkälla: bitmoji app)



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Det var inte dåligt det, att få choklad!
Vi "blippar" sedan länge. Så smidigt!
och vi har kontroller mer och mer sällan.