måndag 26 augusti 2019

Sista helgen i augusti


I början av augusti hade vi några dagar med lite lägre temperatur och regn. Och överallt började folk prata om att nu var sommaren slut och nu var det höst. Nej! Det är inte höst i början av augusti! Vädret kan tillfälligt dippa, men det. är. inte. höst i början av augusti! 



Och bevisligen inte heller i slutet av augusti. Vilket vi fick bevis på i helgen. Jisses, vilken högsommarvärme vi fick!






Hur ser färgen himmelsblå ut? Så här!






Och vi inledde helgen med en fredagskväll här. I soffan i trädgården. Och nåt gott kallt i glasen.






Och en film på paddan när mörkret sänkte sig. Och peppar peppar höll sig myggorna borta! Lovely.






Och lördagsmorgonen började så här. I morgonsolen på entrésidan av huset. Och kolla, jag råkade visst matcha både kaffemugg, blus och tidning! haha, händer inte ofta.






Väderleksrapporten. Aktiviteten för dagen var given. 






Självklart skulle vi hit!



7



Och äta årets sista strand-toast till lunch. Jag gissar att det kan bli fler strandbesök, men den här var definitivt sommarens sista, eftersom kiosken stängde för säsongen i helgen. 






Men alltså, ser ni vilken ljuvlig dag!






Det var svårt att slita sig, som alltid, men vi hade ju det här framför oss;






Ännu en kväll i trädgården. Please disregard the mess, med disk och kuddberg. 






Igår var det alldeles för varmt för frukost på entrésidan, så det fick bli frukost i skuggan i trädgården och det var varmt. 






Som sagt. Fast jag tror att det blev ännu varmare under dagen. 






Satt länge kvar i skuggan och funderade på om det skulle bli ännu ett strandbesök. Så lockande. Men...






Det blev det här istället. Strykberg framför ett gammalt avsnitt av Morden i Midsomer på tvn. Galet, jag vet, men det var välbehövligt och jag var inte strandsugen. Var knappt ens ute i trädgården på hela dagen, det var för varmt! Jisses, trodde inte jag skulle säga det. Men ja, igår var det varmt. 






Men fram på eftermiddagen gjorde jag nåt annat galet. Först stod jag och strök alltså och sen gick jag en powerwalk. I värmen. 


Och söndagskvällen avslutades i trädgårdssoffan igen. Vilken helg! Vilken augustihelg! Kan vi hoppas på en fin septembermånad också...



Inga kommentarer: