måndag 26 november 2018

Drinkar med julmust






Juletid är julmusttid. Jag är väl ingen stor julmustfantast. Tycker man blir så törstig (?!) av att dricka det. Men till julmat kan jag dricka det.  



Men så snubblade jag över några recept på drinkar där julmust är inblandat. Låter spännande. Har inte testat nåt än, men här kommer tipsen som jag hittade på Elle Mat & Vin, där även bilderna i mitt inlägg kommer från.





3 cl gin
julmust
pressad juice från 1st citronklyfta
is


Häll upp gin i ett glas och pressa över citron. Fyll upp med julmust och lägg i några isbitar.





1 flaska Guinness
Julmust


Blanda en del Guinness med två delar julmust.





3 cl Absolut Vanilia
Julmust
is
kanelstång


Häll vodka och is i ett glas. Fyll upp med julmust och dekorera med en kanelstång.





4 cl Jägermeister
Julmust
Juice från 1 st citronklyfta
is


Fyll ett highballglas med is och häll i Jägermeister och citron. Fyll upp med julmust.




4 cl Captain Morgan Black Spiced
julmust
is
en liten julgranskvist eller apelsinskiva


Häll upp Captain Morgan och is i ett whiskyglas och fyll upp med julmust. Dekorera med grankvist eller apelsinskiva.




Inga kommentarer: