onsdag 14 november 2018

Bakplanering



Jag fortsätter att förundras över att advent närmar sig, och att döma av mitt instagramflöde så är det full jul sedan länge... Hrm... Folk längtar efter jul och jag planerar jul. 






Jag har börjat samla recept som jag är sugen på att testa när det närmar sig jul. Inte än. Men sen. När vi kommit lite närmare.




Vad sägs om 








En annan variant av pepparkakskärleksmums som ser supersmarrig ut.





Och visst ser den här saffranssockerkakan supergod ut?






Eller om man föredrar saffran i lussebullesnittar.






Saffran kan man inte få för mycket av i juletid. Här i kombination med vit choklad och philadelphiaost i form av en bullknut. Oemotståndlig! Saffransknut.






Och skulle jag få ett paket AfterEight ska jag nog sjutton testa att baka en AfterEight-tårta.



Och på tal om tårta...






Min favorittårta är Pinocciotårta. Här kombinerat med saffran. En Pinocciotårta med saffran! Givet! 



Du kan klicka på röd text för att komma till recepten. Eller så kan du klicka HÄR för att komma till min pinterestmapp där jag samlat dessa och en massa andra smarriga kakrecept på jultema. Jag har inte testat nåt av dem ännu, som sagt, så jag kan inte rekommendera nåt. Men jag är övertygad om att de är supersmarriga! 






Inga kommentarer: