söndag 15 juli 2018

Konsthall, kaffestuga och strandhugg






Minns ni att jag hade tre kulturella önskemål på sommarutflykter? Häromdagen bockade vi av den ena. 


Vi åkte till Krapperups Konsthall.

































Skulle jag nån gång få en rejäl summa pengar över att investera på konst för, så skulle jag utan tvekan välja nån av konstnärerna som ställde ut där. Odd Nerdrum och Nick Alm. 


Jag blev så tagen av deras tavlor att jag helt missade den tredje konstnärens verk. Maud Lewenhaupt du Jeu som ställde ut små skulpturer. Men alltså tavlorna. Helt magiska. 






Magiskt var även rätt ord för fikautbudet på Krapperups Kaffestuga som låg i direkt anslutning till konsthallen.






Jag stod pinsamt länge och tvekade mellan godsakerna. Key Lime Paj, varm mandelkaka med päron- och aprikosgelé, snäckig rabarberpaj, hallonpaj med kokostopping... för att nämna några.








Men till sist bestämde jag mig och vi tog vår bricka med smarrigheter och superfint porslin och slog oss ner i den lummiga trädgården.






Vad jag valde? Key Lime paj! Och maken tog rabarberpaj. Men jag har fortfarande svårt att släppa tanken på de andra kakorna... Får väl ta en ny utflykt dit vid tillfälle.


Om inte för konstens och kakverkens skull, så kanske för att upprepa det strandhugg vi gjorde på vägen hem.






Stranden i Lerhamn. Så mysigt!






Förresten, har ni sett så fint jag matchade porslinet på Krapperups kaffestuga!







Inga kommentarer: