tisdag 12 juni 2018

Om man får önska...




Det börjar närma sig midsommar. Och midsommar betyder inte bara att det är midsommar. Det betyder att jag fyller år. Vissa år på självaste midsommarafton men oftast någon dag efter. Som i år. 



Och fyller man år får man lov att göra en önskelista, eller hur? Även om man är vuxen. Allra helst önskar jag en fortsatt lång härlig sommar. Och så önskar jag en trevlig resa och några trevliga utflykter. Italien ligger mig fortfarande varmt om hjärtat och jag har längtat tillbaka varje dag sen vi var där förra året. Faktiskt just när jag fyllde år. Jag önskar mig en utflykt till Louisiana i Danmark. Och några Köpenhamnsbesök. Och kanske en tur till Stockholm. Och till Gränna! Det var alldeles för länge sen. Och så önskar jag mig nya spännande jobbutmaningar och att slippa tågpendla till jobb.


Ok, jag förstår. ingen av dessa önskningar kommer att ligga i nåt paket till mig på min födelsedag, men jag kan väl ändå få önska? När man är igång. 



Mer ytligt, då jag önskar det här.



Nya underlägg från Svenskt Tenn. 4 st av de HÄR eller de HÄR. Jag kan inte bestämma vilken (eller rättare sagt, jag skulle kunna tänka mig bägge...). De HÄR grå elefantservetterna, också från Svenskt Tenn. Mio har det HÄR käcka våningsfatet, som skulle passa perfekt hos oss. Såg att de även har set med de ljuvligaste ljusblå Margareteskålarna, men jag hittar inte dem på nätet, så jag kan inte länka. Skoblock i trä (st 38) skulle jag behöva hur många som helst av!






Ett belgiskt våffeljärn eller en pastamaskin hade varit trevligt. Men då får jag nog först önska mig ett större kök för det är ganska trångt i köksskåpen... Egentligen önskar jag en sån HÄR rosa gratängform också, men det har jag inte plats till i mina köksskåp... 



Nu rasslade det till ännu fler önskningar här! Jag önskar att jag får gjort mitt staketträdgårdsprojekt under sommaren. Och jag önskar att det blir precis så snyggt som jag föreställer mig. Och jag önskar att slippa mördarsniglar och andra otrevliga och oönskade djur i trädgården under sommaren... 



Nä, nu får jag nog lugna mig med önskningar för den här gånen. Det är ju några veckor kvar, jag hinner fylla på.




Inga kommentarer: