tisdag 19 juni 2018

Den ljusnande framtid...



Skolavslutningsveckan bjöd på fler avslutningar än barnens avslutningar. Det var ju även studentvecka! Och vi var med och firade fina kusin J. 




(googlad bild, bildkälla okänd)


Och så var det det där med vädret igen. Flera veckors sol och värme och dagen före studentdagen var det mulet. Och som det blåste! Så där så det dallrade i alla studenttält. Själva studentdagen började med molnig himmel. Inte lika blåsig som dagen före, men molnigt. 



Men, som på beställning. precis lagom till första studentkullen släpptes ut på skolgården kom solen! Och vi fick en alldeles ljuvlig sommarkväll. I en trädgård. Med ett partytält som inte vajade det minsta för vinden. 






Lite tokigt, jag släpade med mig min gamla studentmössa på jobb och åkte direkt från jobb till firandet. 






Och i väskan hade jag även de här. Hrm... lite bus får man väl bjuda på.






Och lite glitter bjöds det på på skolgården. Jag hittar fortfarande glitterlappar i min handväska.






Och så dök han upp. Han som fick epitetet Klassens mysterium. Hrm... Ingen dålig titel. 






Och ingen dålig buffé var det, som vi bjöds på efter utsläppet.






Buffémat. Finns det nåt festligare?






Fest var ordet.






Som sagt.


Tack fina kusin J för att vi fick komma och fira dig! Om tre år är det vi som bjuder in till studentfest!




Inga kommentarer: