måndag 20 november 2017

Tusen bilder...







Om man har en mobiltelefon, ett instagramkonto och en blogg är det ganska givet att man fotograferar en hel del. Jag har alltid fotograferat mycket. Och innan den digitala bilden uppfanns så lade jag en förmögenhet på att framkalla foton. Och en förmögenhet på fotoalbum. Jisses, vilken plats de tar! 








Och apropå ta plats. Jag har nu minst tio års (jisses..!) foton sparade på datorn, endast grovsorterade... 



Ett evighetsarbete att gå igenom.








Men. Jag kom just på världens bästa idé. Jag befinner mig denna vecka på utbildning/internat. Har inga åtagelser på kvällarna annat än äta middag med mina kurskamrater. Det finns absolut inget att göra kvällstid på kursanläggningen. Men jag har sett till att sysselsätta mig. Jag har tagit med mig datorn! Och nu sitter jag här, iklädd pyjamas i hotellsängen och sorterar bilder i datorn! Sånt som jag aldrig tar mig tid till hemma. Jag kan ju liksom ändå inte göra något annat när jag är här, så varför inte? 








Jag är ganska nöjd. Spännande att se om jag hinner ikapp medan jag är här. Knappast... 



(bildkälla: pinterest.com)




Inga kommentarer: