måndag 13 november 2017

Måndagskarma?





Det här inlägget (<--klicka) skrev jag igår kväll och tidsinställde tills imorse. Och hur såg min morgon ut? I realtid. 



Först försov jag mig.

Missade tåget jag planerat ta.

Fick skrapa loss is på bilen och sitta och vänta en stund på att imman skulle lätta på insidan av rutorna innan jag kunde köra iväg.

När jag kom fram till stationen var tåget försenat. Alltså det som skulle gått efter det jag missade för att jag försov mig. 

Satt och kände mig stressad när jag väl kom på tåget eftersom jag hade ett möte direkt klockan åtta på morgonen.

Landade på kontoret 8:01. Min stol var borta så jag fick springa runt och leta upp stolen.

När jag skulle sätta igång datorn stod den och sågade och var ovanligt seg innan den kom igång.

När jag väl kom in på nätet såg jag att mötet av inställt. 



Fast på den positiva sidan av dagen så var det tur att det inte var nån biljettkontroll på morgonen. Eftersom jag tydligen helt hade missat att det var dags att fylla på mitt pendelkort...



Och ännu mer positivt var den vänliga tågkontrollant som kontrollerade kort och biljetter på hemresan och som upptäckte att jag åkte med utgånget pendelkort och som lät mig åka klart utan att betala eller få straffavgift.




Inga kommentarer: