torsdag 23 november 2017

En veckas korvstoppning







En veckas utbildning med internat börjar närma sig sitt slut. Och tur är nog det, för det börjar bli hög tid att återgå till normala matvanor... 








Första dagen var det kanonfint väder och det var alldeles perfekt för lunchpromenad runt kursgården. 








Men det var tyvärr bara första dagen. Efter det har det varit kallt, blåsigt och regnigt och definitivt inte lockat till några promenader lunchtid.




Och kvällstid?








Viloläge i avvaktan på gemensam kvällsmat. Ja, om man nu kan kalla det vila, när man sitter i sängen med dator i famnen och sorterar tusentals foton... Men jag har i alla fall haft pyjamas på mig...




Och maten då, undrar ni kanske? Det brukar vara mycket mat och god mat, när man är på utbildning eller konferens. 



Mycket mat, ja. Och mycket godsaker ja, men inga måltider man jublat över precis. Inte mycket kryddning på maten och så där lockande. Absolut inget värt att föreviga på bild... 








Lunchtid har det varit räddningen att det funnits sushi som alternativ på lunchbuffén. Jag brukar skoja att jag skulle kunna äta sushi sju dagar i veckan. Well... hittills har jag ätit det fyra dagar på rad... Och imorgon sista dagen kommer jag absolut att välja det igen. 



Fikamässigt har det varit lite mer varierande. 





















Som om det inte skulle räcka med det, eller om man vill skippa kakorna, så kan man ju alltid förse sig härifrån;








Godismaskinerna! Ja, jisses... 








Lite kaffe på det. 








Och man behöver ju faktiskt inte välja godis... man kan ju välja en frukt.








Ehh...








Men den här förmiddagsfikan har jag dock avstått. Nån måtta får det väl vara på frossandet...



En veckas utbildning. Korvstoppning. Mentalt och nästan bokstavligt...




Inga kommentarer: