måndag 4 september 2017

Utflyktssöndag - Hallon, strandhäng och glass









Solig söndag i september. Finns knappast nåt bättre. Och funkar alldeles utmärkt när man vaknar med söndagsångest. Jag får nog snart sluta tjata om den, men jisses vad tungt det är ha börjat jobba efter sommarledigheten... 








Egentligen borde jag kanske haft en hemmasöndag (oj så vitsigt vältajmad text och bild) men vädret och söndagsångesten sa mig att lämna tvätt, damm och ogräs åt sitt öde, och istället ta familjen med på en liten utflykt. Så fick det bli. Sonen gav sig som vanligt iväg på egen utflykt, med skateboardbrädan under armen, men vi andra tre satte oss i bilen. 








Och vår vana trogen var vi hungriga så fort vi kom fram. 









Det blev en lätt lunch.








Som var försvinnande god. 








Men gav plats åt en söndagsefterrätt. Pinnochiotårta med hallon. Alltså finns det nåt godare? 








Apropå hallon så var det egentligen hit ut vi styrt vårt mål. Till självplockning av hallon. Men det såg inte så lockande ut, så vi packade in oss i bilen igen och körde vidare. 












































Till närmaste strand. Där det var så varmt att vi ångrade att vi inte hade packat badkläder... 



Men det var ljuvligt ändå.








Men varmt, som sagt. Så när vi kände oss nöjda med strandbesöket var det några i sällskapet som var sugna på glass. 





















Själv stod jag dock över glassen och nöjde mig med att beundra miljön där glassen intogs.




Inga kommentarer: