torsdag 7 september 2017

Att inse sina begränsningar







Idag var det tänkt att jag skulle börja fortsättningskursen på italienska. Jag som tillbringade hela våren med att kämpa mig igenom en italiensk nybörjarkurs och böjde verb och övade pronomen och glosor så det stod härliga till. 



Men.
 Det stressade mig samtidigt hela våren för jag hade så svårt att prioritera in att öva mellan kurstillfällena. Och nu, när jag precis börjat nytt jobb och det snurrar nya ord och fraser och jag vaknar kallsvettig mitt i natten efter att ha drömt om organisationsbeteckningar, akronymer och förkortningar, inser jag mina begränsningar. Jag kommer omöjligt kunna bolla nytt jobb - och fortsatt pendling - med fortsättningskurs i italienska. 








Mi dispiace.
 Jag är så ledsen för det, men ibland måste man inse sina begränsningar. Och vara snäll mot sig själv. För det är inte snällt att utsätta sig för stress, om man redan är stressad. 



Det kommer fler tåg. Diversi treni. 



I will always have Italy. 
Avrò sempre l´italia.




Inga kommentarer: