onsdag 27 september 2017

Negativa kontorsvibbar och otränade hissobservationer






Ni vet det finns folk som bara sprider negativa vibbar. Som ser konstant sura ut och som låter sura och som bara dränerar med sin blotta närvaro? Jag råkar just nu ha en sån i min närhet arbetstid. Oj oj oj vad det dränerar. När man kommer på morgonen och säger ett glatt Good morning! och får ett tyst och morrigt morning tillbaka. Och så fortsätter det hela dagen. Snipigt småsurt liksom. Inte ett leende, inte något positivt alls. 



Det tar så mycket energi.
Och det märks så tydligt på stämningen när en sån person är borta. Det blir lättare att andas liksom.









Men jag jobbar på att hantera det. Och tänker så här. 







Och ungefär så här ser mina dagar ut.



Förresten. Apropå jobb. En observation jag gjort. Jag jobbar på sjätte våningen och tar hissen. Ingen chans i världen att jag ska gå sex trappor upp två gånger om dagen, morgon och lunch. Men varje gång jag går in i hissen har jag sällskap av folk som ska stiga av på våning fyra. Nästan aldrig nån annan som ska av på mitt våningsplan. Och vi är säkert 80 pers. Minst. 



Är jag den mest otränade personen på hela mitt våningsplan, eller...? Och är hela våningsplan fyra full av folk som är lika otränade som jag..? 




Inga kommentarer: